Erasmus

    • Piąte spotkanie

W dniach 9-10 listopada w rumuńskim Turnu Magurele odbyło się spotkanie uczestników projektu Erasmus + „ Angażowanie uczniów w proces uczenia poprzez innowację ”. Projekt ten realizowany jest w naszej szkole od 1 września 2017 i trwać będzie do sierpnia 2019 r. Uczestniczy w nim pięć krajów – Polska, Rumunia, Włochy, Hiszpania oraz Wielka Brytania.

Założenia projektu uwzględniają rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli z zakresu przedmiotów ścisłych: matematyki, fizyki, biologii, geografii w połączeniu z nowoczesnymi technologiami informatycznymi. Poprzez kontakty z innymi uczestnikami projektu rozwiną się także umiejętności językowe, przede wszystkim języka angielskiego.

Naszą szkołę reprezentowały: dyrektor mgr Grażyna Widera oraz koordynator projektu mgr Bożena Miera. Pozostali uczestnicy to: z Włoch Panie Albina Arpaia (dyrektor szkoły) oraz Giovanna Civale, z Hiszpanii Pani Milagros Trigo (koordynatorka całego projektu) oraz Pan Juan Manuel Blanco Vazquez, z Rumunii Panowie Razvan Vasile (dyrektor szkoły) oraz Paul Nicoara.

Niestety, zabrakło naszych partnerów z Wielkiej Brytanii, którzy najprawdopodobniej nie będą uczestniczyli w projekcie, choć nie jest to jeszcze przesądzone.

Czas spotkania został w całości poświęcony na omówienie planu realizacji przedsięwzięcia, przydziale zadań do wykonania przez szkoły uczestniczące w projekcie, ustaleniu harmonogramu pracy, monitorowania poszczególnych etapów oraz sposobów komunikacji pomiędzy partnerami. Ustalono również, jakie programy i platformy będą wykorzystywane do bieżących działań oraz upowszechniania powstałych materiałów.

 Baner z napisem "Erasmus +KA"<br />  Nazwa szkoły - gospodarza spotkania : Colegiul National Unirea<br />  Nazwa projektu" Engaging students in the learning proces through innovation"<br />  Flagi narodowe uczestników projektu

  • Czwarte Spotkanie
  1. Polish legends
  2. Raport – działania na rzecz uczenia się
  3. Scenariusz uroczystości: Powitanie gości programu Erasmus+ w ZSO Nr 1 w Chorzowie
  4. Ligon Erasmus+ TEAM – Know your roots
  5. Ligon Erasmus+ TEAM – Know your roots – karty pracy
  6. Lekcja języka polskiego
  7. TEACHER’S COMPETENCES in an Erasmus+ project
  8. [Warsztaty o tworzeniu aplikacji mobilnych]
  9. [Warsztaty o tworzeniu aplikacji mobilnych] – zaproszenie
  10. III Międzynarodowe spotkanie projektowe: Turnu Magurele 18-19 październik 2016
  11. 4 Międzynarodowe Spotkanie Projektowe – nauczycieli, partnerów Projektu Erasmus+
  12. Best Practice – Koszecin Legend – Lady in White
  13. IV Spotkanie – dzialania na rzecz uczenia sie – raport uczniow PL
  14. IV Spotkanie – dzialania na rzecz uczenia sie raport uczniow EN part II
  15. Ligoń Erasmus+ Team w Energylandii
  • Trzecie Spotkanie

Upper-Silesia-ebook

this is my city – Chorzow

Welcome to Chorzow

Welcome to Poland  – https://youtu.be/0lNR5qeN3Fs

My City Chorzów – https://youtu.be/WdomeQiFC48

Nasze wspomnienia z Neapolu – https://youtu.be/_trxHADhGFE

My school and my town – https://youtu.be/8RBreoqjOx4

  • Drugie Spotkanie

Erasmus Plus (KA 2)
Projekt 2015-1-ES01-KA219-016034_2

“Getting to know, sharing and enjoying our cultural heritage”
(Poznawanie, dzielenie się i docenianie naszego dziedzictwa kulturowego)
szkolny koordynator – mgr Ewa Bałazińska

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Chorzowie na II Spotkaniu Uczestników Projektu, które odbyło się w Neapolu, stolicy włoskiego regionu Kampanii.
Oto relacja z naszego wyjazdu opisana przez jego uczestników:

Raport z II Spotkania Projektu Erasmus Neapol  wersja angielska

AppInventor_PL Łatwe tworzenie aplikacji

Czym jest AppInventor_PL

Erasmus Plus w chorzowskim ZSO Nr 1

Erasmus Plus w chorzowskim ZSO Nr 1

  • Pierwsze Spotkanie

uczestników Projektu Erasmus Plus

„Getting to know, sharing and enjoying our cultural heritage”

Thessaloniki (Grecja) 7-10 luty 2016

The sity game 
opis projektu

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele 6 szkół europejskich biorących udział w Projekcie, a więc reprezentacje szkół z Wielkiej Brytanii, Włoch, Rumunii, Polski i Hiszpanii i nasi gospodarze ze szkoły greckiej. Z naszej szkoły w spotkaniu uczestniczyły Pani Dyrektor Grażyna Widera oraz szkolny koordynator Projektu Ewa Bałazińska. Powitał nas Dyrektor 8 Gimnazjum w Thessalonikach Pan Theologou Dimitrios, a następnie wraz Anastasią Pitsouli (grecki koordynator ) oprowadzili nas po swojej szkole oraz zaprezentowano nam przedstawienie szkolne, w którym zapoznaliśmy się z tradycyjnymi tańcami i piosenkami z regionu Macedonii (którego stolicą są Thessalniki), a w pięknej prezentacji uczniowie przybliżyli nam historię, zabytki oraz kulturę swojego miasta.

W drugiej części spotkania główny Koordynator Projektu Milagros Trigo (Hiszpania) omówiła główne założenia naszego Projektu, szczególnie w sytuacji obniżonego przez Agencję Narodową w Madrycie grantu na działania naszych szkół. Przedyskutowaliśmy wspólne zadanie z I Roku Projektu: każda szkoła zaprezentuje swój kraj/region w 3-minutowym filmie, który połączy w całość Martin Caddy (Dyrektor Szkoły z Stokeinteignhead). Motywem łączącym filmy ma być samolot lądujący w mieście każdego Parntera. Termin wykonania zadania ustalono na początek czerwca. Przedyskutowaliśmy również główne zasady przygotowania katalogu kompetencji nauczycieli: każda szkoła wybierze jedną kompetencję oraz dokona jej analizy – przygotuje jeden przykład materiału doskonalącego i dokona jego ewaluacji. Martin Caddy przedstawił platformę do komunikacji miedzy partnerami oraz przeszkolił wszystkich uczestników w zasadach jej użytkowania. Omówiliśmy również narzędzia, które będziemy stosować do wykonania zadań. Nauczyciele 8 Gymnasio w Thessalonikach przygotowali dla nas poczęstunek z typowych potraw macedońskich i tych typowych tylko dla Thessalonik. Mieliśmy okazję skosztować Koulouri Thessalonikis (precle sezamowe), bougatsa (ciasto z róznym nadzieniem), Domadiakia yalantzi( liscie winogron nadziewane jak nasze gołąbki) oraz oczywiście różne potrawy i sałatki z serem feta.

W drugim dniu Spotkania nasi greccy gospodarze zaprezentowali nam swoje dziedzictwo kulturowe, zaczynając od przepięknej jaskini Petralona u podnóża góry Katsika w Halkidiki, gdzie oprócz stagmitów i stalaktytów, można podziwiać czaszkę prehistorycznego człowieka, prawdopodobnie z tego samego okresu jak neandertalczyk (archeolodzy twierdzą, że znalezisko pochodzi sprzed 350000 tysięcy lat). W Salonikach, czyli Thessalonikach (nazwa pochodzi od siostry Aleksandra Wielkiego, żony Cassandrossa, założyciela miasta) zobaczyliśmy Ratusz, nowoczesną budowlę na miarę XXI wieku. Zafascynowały nas ogromne zdjęcia z końca XIX wieku, wykonane przez angielskich oficerów, co dało nam możliwość porównania Thessalonik dwa wieki temu a dziś. Zobaczyliśmy również kościół Świętego Dymitriosa, patrona Thessalonik wraz z kryptą, w której znajdują się pozostałości rzymskich term. Ogromne wrażenie wywarła na nas Rotunda Galeriusa (306 naszej ery), najpierw Rzymska świątynia poświęcona Zeusowi, zamieniona w kościół katolicki w czasie Imperium Bizantyjskiego, by w czasie okupacji Imperium Ottomańskiego przekształcić się w meczet.

Prezentacje:

  • App Inventor

Uczestników Projektu Erasmus Plus

„Getting to know, sharing and enjoying our cultural heritage”

Thessaloniki (Grecja) 7-10 luty 2016

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele 6 szkół europejskich biorących udział w Projekcie, a więc reprezentacje szkół z Wielkiej Brytanii, Włoch, Rumunii, Polski i Hiszpanii oraz nasi gospodarze ze szkoły greckiej. Z ramienia naszej szkoły w spotkaniu uczestniczyły Pani Dyrektor Grażyna Widera oraz szkolny koordynator Projektu Ewa Bałazińska. Rano 8 lutego powitał nas Dyrektor 8 Gimnazjum w Thessalonikach Pan Theologou Dimitrios, a następnie wraz Anastasią Pitsouli (grecki koordynator ) oprowadzili nas po swojej szkole oraz zaprezentowali nam przedstawienie szkolne przygotowane przez uczniów i Anastasię, w którym zapoznaliśmy się z tradycyjnymi tańcami i piosenkami z regionu Macedonii (którego stolicą są Thessalniki), a w pięknej prezentacji uczniowie przybliżyli nam historię, zabytki oraz kulturę swojego miasta.
W drugiej części spotkania główny Koordynator Projektu Milagros Trigo (Hiszpania) omówiła główne założenia naszego Projektu, szczególnie w sytuacji obniżonego przez Agencję Narodową w Madrycie grantu na działania naszych szkół. Przedyskutowaliśmy wspólne zadanie z I Roku Projektu: każda szkoła zaprezentuje swój kraj/region w 3-minutowym filmie, następnie wszystkie filmiki połączy w całość Martin Caddy (Dyrektor Szkoły z Stokeinteignhead). Motywem łączącym filmy ma być samolot lądujący w mieście każdego Partnera. Termin wykonania zadania ustalono na początek czerwca. Przedyskutowaliśmy również główne zasady przygotowania katalogu kompetencji nauczycieli: każda szkoła wybierze jedną kompetencję oraz dokona jej analizy – przygotuje jeden przykład materiału doskonalącego daną kompetencję i dokona jego ewaluacji. Martin Caddy przedstawił platformę do komunikacji miedzy partnerami oraz przeszkolił wszystkich uczestników w zasadach jej użytkowania. Omówiliśmy również narzędzia, które będziemy stosować do wykonania zadań. Nauczyciele 8 Gymnasio w Thessalonikach przygotowali dla nas poczęstunek z typowych potraw macedońskich i tych typowych tylko dla Thessalonik. Mieliśmy okazję skosztować Koulouri Thessalonikis (precle sezamowe), bougatsa (ciasto z różnymi nadzieniami), Domadiakia yalantzi( liscie winogron nadziewane jak nasze gołąbki) oraz oczywiście różne potrawy i sałatki z serem feta. Po wszystkim wspaniała parzona na sposób „grecki” kawa.
W drugim dniu Spotkania nasi greccy gospodarze zaprezentowali nam swoje dziedzictwo kulturowe, zaczynając od przepięknej jaskini Petralona u podnóża góry Katsika w Halkidiki, gdzie oprócz stalagmitów i stalaktytów, można podziwiać czaszkę prehistorycznego człowieka, prawdopodobnie z tego samego okresu jak neandertalczyk (archeolodzy twierdzą, że znalezisko pochodzi sprzed 350000 tysięcy lat). W Salonikach, czyli Thessalonikach (nazwa pochodzi od siostry Aleksandra Wielkiego, żony Cassandrossa, założyciela miasta) zobaczyliśmy Ratusz, nowoczesną budowlę na miarę XXI wieku. Zafascynowały nas ogromne zdjęcia z końca XIX wieku, wykonane przez angielskich oficerów, co dało nam możliwość porównania Thessalonik dwa wieki temu a dziś. Zobaczyliśmy również kościół Świętego Dymitriosa, patrona Thessalonik wraz z kryptą, w której znajdują się pozostałości rzymskich term. Ogromne wrażenie wywarła na nas Rotunda Galeriusa (306 rok naszej ery), najpierw Rzymska świątynia poświęcona Zeusowi, zamieniona w kościół katolicki w czasie Imperium Bizantyjskiego, by w czasie okupacji Imperium Osmańskiego przekształcić się w meczet, oprócz zmian wewnątrz Rotundy dobudowano również minaret. Następnie przeszliśmy przez starą historyczną część miasta, podziwiając po drodze starożytne pozostałości forum, budynki Uniwersytetu, piękne kamienice, plac Aleksandra Wielkiego oraz Łuk, by na końcu dotrzeć do symbolu miasta, czyli Białej Wieży. Z jej szczytu widać panoramę miasta od strony zatoki Morza Egejskiego, promenadę oraz kolejny niezwykły symbol miasta: „Parasolki” iluminowaną rzeźbę artysty Zagolopoulosa.
Następne spotkanie uczestników Projektu w Neapolu już wkrótce w kwietniu. Jak ustaliliśmy, uczniowie mają się nauczyć tworzyć aplikacje, stosować nowoczesne narzędzia do tworzenia materiałów edukacyjnych oraz zapoznają się z bogatym dziedzictwem kulturowym Neapolu, stolicy Kampanii. Przedstawią również przygotowane przez nich materiały dotyczących naszego dziedzictwa kulturowego.